Vi vågner i lyset af vores egen bevidsthed.Vi takker ikke nogen gud, men livet selv – for denne dag.Lad os møde verden med åbne sanser og et modigt hjerte.Må vi handle med indsigt, tale med venlighed og ære det fælles, der binder os.Dette er vores bøn: at være til stede, at bidrage, at vokse sammen.
Chantet er inspireret af humanismens vægt på menneskelig værdighed, fællesskab og ansvar. Det erstatter traditionel gudsdyrkelse med en bekræftelse af livet og fællesskabet som kilden til mening og retning.